Euc. Sun - PLE Protect Gel-crème SPF 50+

Voor de huid die gevoelig is voor zonneallergiën, zoals door de zon beschadigde huid (PLE) en acne aestivalis.

Naast het effectieve UVA/UVB-filtercomplex met Tinosorb S bevat het product de krachtige plantaardige anti-oxidant AGR (alpha-glucosyl-rutin), wat het risico op zonneallergie vermindert. Samen met Licochalcone A versterkt dit het huideigen beschermingssysteem van de huid tegen vrije radicalen, één van de meest belangrijke veroorzakers van zonneallergie.

Absorbeert snel, is waterbestendig, is niet vet en bevat géén parfum, géén emulgatoren en géén conserveringsmiddelen.

Wat is zonneallergie Polymorfe LichtEruptie (PLE)?

PLE is de meest voorkomende vorm van fotodermatose, een huidaandoening die wordt bevorderd door blootstelling aan UV straling. De aandoening wordt gekenmerkt door terugkerende, uitgestelde symptomen, die als je één of twee dagen uit de zon bent verschijnen en kunnen variëren van een milde uitslag tot een uitbraak van puisten.

De aandoening komt vaker voor bij jonge vrouwen en mensen met een lichte huid.

Deze zonneallergie doet zich meestal voor in het voorjaar als de huid die in de winter bedekt is geweest aan zonlicht wordt blootgesteld. De allergie of aandoening kan zelfs worden opgewekt door zon die door glas valt. Als de blootstelling aanhoudt, kunnen de symptomen erger worden en de kans dat uitbraken jaarlijks terugkeren is aanwezig. PLE is echter niet besmettelijk en er is geen bewijs van enig verband van deze zonneallergie met huidkanker.

Water, Homosalate, Octocrylene, Glycerine, Alcohol Denat., Butyl Methoxydibenzoylmethane, Ethylhexyl Salicylate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Butyleen glycol, Polysilicone-15, C18-36 Acid Triglyceride, Polyamide-5, Glycine, Sodium Citrate, Citric Acid, VP/Hexadecene Copolymer, Glucosylrutin, Isoquercitrin, Glycyrrhiza Inflata Root Extract, Tocopherol, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum, Trisodium EDTA, Ethylhexylglycerin.